PRAVNI STATUS IZGUBLJENE IMOVINE U ISLAMU
DOI:
https://doi.org/10.52535/27441695.2020.12.13-40Ključne riječi:
imovina, izgubljene stvari, predmeti, životinje, propisi, pravne škole, mezhebi, pravniciSažetak
Ova studija, u okvirima utvrđenih pravila naučne elaboracije, nastoji istražiti dva osnovna cilja. Prvi je da se, implicite, istakne univerzalnost i dosljednost islamskog prava čija je glavna odlika njegova utemeljenost na etici i moralu čije principe ono štiti svojim pravnim normama i sankcijama. A drugi cilj jest da na isti način istakne važnost i zaštićenost imovine u islamu, po kome ona nije cilj, niti glavna vrijednost u čovjekovom život, nego samo sredstvo koje je neophodno posjedovati i upotrijebiti pri realizacije sistema prioriteta i osnovnih ciljeva radi kojih je Allah stvorio čovjeka u ovom kosmosu. Po filozofiji islama svi ljudi su braća, stoga podjednako imaju pravo na prirodne resurse, kao i na ljudsko dostojanstvo. Radi toga su obavezni štititi ljudske vrijednosti i kosmički sistem kojeg je Bog postavio, te se suprotstaviti svima onima koji te principe narušavaju i devalviraju, ili ih ignoriraju i uništavaju. Filozofija imovine u islamu definira percepciju i viziju njene intencije u životima muslimana. Ona je sušta suprotnost istoj u savremenoj ideologiji pa su neminovne i različite njihove posljedice, kako na život i odnose ljudi prema njoj, tako i na međuljudske odnose, općenito. Onaj ko to ne poznaje, ne može ni shvatiti, niti razumjeti dvije suprotne civilizacije koje su proistekle iz različite dvije životne filozofije.
Downloads
Objavljeno
Način citiranja
Broj časopisa
Rubrika
License
Copyright (c) 2020 Zbornik radova Islamskog pedagoškog fakulteta u Bihaću

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.