ZASTUPLJENOST ODRŽIVOG RAZVOJA U PROCESU CJELOŽIVOTNOG UČENJA NA VISOKOŠKOLSKIM OBRAZOVNIM INSTITUCIJAMA
Ključne riječi:
održivi razvoj, cjeloživotno učenje, studenti, studijski programi/kurikulumiSažetak
Prema preporukama UNESCO-a, odavno se u studijske programske sadržaje visokoškolskih institucija implementira sadržaj održivog razvoja. Općenito, u današnjem vremenu 21. vijeka zastupljenost održivog razvoja u općem procesu cjeloživotnog učenja na visokoškolskim institucijama sve više postaje prioritet.
U radu je analizirana zastupljenost sadržaja održivog razvoja u studijskim programima / kurikulima Univerziteta u Bihaću na dva fakulteta – Islamski pedagoški fakultet (IPF) i Biotehnički fakultet (BTF). Rezultati kvantitativne i kvalitativne analize ukazuju da je na analiziranih 7 smjerova četverogodišnjeg studija I ciklusa visok procenat implementiranosti sadržaja održivog razvoja u kurikulume predmeta. Općenito, na IPF-u zastupljenost kod obaveznih i izbornih predmeta sa sadržajem održivog razvoja po smjerovima iznosi preko 50%. Na BTF-u zastupljenost sadržaja održivog razvoja je, također, visoka oko 60%. (osim kod smjera Prehrambena tehnologija na kojem je procentualna zastupljenost niska 39,1%). Rezultati istraživanja su, također, pokazali visok nivo znanja o održivom razvoju na obje visokoškolske institucije tj. na IPF-u 47,5% (19 ispitanika), na BTF-u 74,0% (37 ispitanika).
Općenito, na osnovu odgovora studenata, istraživanja pokazuju da su oni dovoljno osviješteni u području održivog razvoja te da je implementacija savremenih metoda učenja, podučavanja kao i oblika i načina rada kvalitetno zastupljena.